Call Us +421 917 882 316
Stay connected:

4 zlé návyky…

4 zlé návyky, ktorým by ste sa mali vyhnúť, ak chcete mať na leto peknú postavu

Chceli by ste schudnúť alebo už ste začali držať diétu, a nedarí sa? Donuty, či zemiakové hranolčeky nie sú jedinými prekážkami, ktorým musíte odolávať pri dosiahnutí ideálnej postavy. Niektoré zlé stravovacie návyky ste možno získali nevedomky, ale práve tie vám môžu brániť pri chudnutí. Hovoríme o malých prehreškoch vo vašom jedálničku, ktoré môžu doslova sabotovať vašu doterajšiu snahu o lepšiu postavu.

Tu sú 4 najčastejšie chyby a 4 tipy, ako sa im vyhnúť

  1. Jete a robíte pri tom aj niečo iné

Čas, ktorý venujeme iba jedlu, sa rokmi kráti. Sedíte za počítačom, hľadíte na monitor a zároveň obedujete. Ste v reštaurácii so svojim partnerom a sledujete mobilný telefón. Pripravíte doma večeru pre svojich najbližších a niekoľkokrát vstanete od stola spraviť ešte to a tamto. Ktorá z vás môže povedať, že sa jej to nikdy nestalo? Skúste si predstaviť, že čítate knihu a zároveň bežíte na bežiacom páse. Áno je to presne to isté, pretože ani jednu vec nedokážete robiť naplno a poriadne. Ak sa Vám stane, že robíte popri jedle aj niečo iné, jete oveľa rýchlejšie, hádžete do seba väčšie množstvo a jedlo doslova hltáte. Takéto nesústredené stravovanie spôsobuje priberanie.

Tip na Váš nový zvyk:

Vypnite televízor, odložte noviny. Je veľmi dôležité mať čas špeciálne iba na jedlo. Prestrite stôl aspoň raz za deň a odstráňte z neho všetky veci, ktoré vás môžu rozptyľovať. Ak bežne jedávate za pracovným stolom, neprechádzajte si pracovné maily medzi sústami, ale vyhraďte si aspoň 20 minút iba pre vaše jedlo.

  1. Pijete málo vody

Sledujte si, koľko vody vypijete denne. Nepočítajte kávu, ani čaj. Častejšie pitie vody urýchľuje metabolizmus. Čím menej pijete, tým menej spálite. Pitie 0,5 l vody v priebehu 30 minút môže zrýchliť váš metabolizmus o 30%. Ale pozor. Na konci dňa máme tendenciu dohnať chýbajúce litre vody. Pozor, to nie je dobré. Najviac by ste mali vypiť doobeda.

Tip na Váš nový zvyk:

Pred každým jedlom vypite pohár alebo dva vody. Pite aj pred desiatou, či olovrantom, najmä ak športujete, nevynechávajte nikdy ani desiatu, ani olovrant. Často si myslíme, že sme hladné, aj keď v skutočnosti sme len smädné. Nie nadarmo sa hovorí, že hlad je len prezlečený smäd. Pamätajte si, že prijatím vody tesne pred jedlom sa bude váš žalúdok cítiť plný a vy zjete oveľa menej a vaše chudnutie bude o to viac efektívne. Úplne vynechajte sladené nápoje.

  1. Pri nakupovaní potravín nečítate etikety

Etikety, s informáciou o výživných hodnotách potravín, vám pomôžu zvážiť výhody a nevýhody produktu ešte v čase nákupu. Výskumy ukázali, že jednoduchšie dokážu schudnúť tie ženy, ktoré etikety čítajú, než tie, ktoré hádžu do košíka všetko čo práve jedia ich oči.

Tip na Váš nový zvyk:

Pri čítaní etikiet zamerajte svoju pozornosť na kľúčové živiny. Konzervanty a iné nezdravé zložky pridávané do potravín na zlepšenie chuti, vaše chudnutie určite nepodporia. Tiež si kontrolujte veľkosť porcií, ktoré bývajú práve u žien často malé.

  1. Jete málo bielkovín a veľa sacharidov

My ženy väčšinou nejeme veľa mäsa. A to je chyba. Mäso je významným zdrojom bielkovín a železa. Ak aj ste vegetariánka alebo mäso neobľubujete, môžete ho nahradiť potravinami rastlinného pôvodu, no sledujte si pomer bielkovín, tukov a sacharidov.

Tip na Váš nový zvyk:

Telo sa bez bielkovín nezaobíde, treba mu ich dodať v tom správnom množstve. Bielkoviny sú veľmi dôležité pri spaľovaní tukov a znižujú pocit hladu. Skúste si kalórie rozdeliť na 40 % takých, čo pochádzajú z bielkovín, 40 % takých, čo pochádzajú zo sacharidov a 20 % z tukov.

Potraviny bohaté na bielkoviny:

  • kuracie, bravčové i hovädzie mäso
  • mliečne výrobky: tvaroh, jogurt, mlieko
  • ryby: losos, tuniak, sardinky
  • arašidové maslo
  • orechy
  • zelený hrášok
  • syry (najmä tofu)
  • vajcia

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *